9 stycznia rozpoczęły się w Katowicach pierwsze szkolenia w zakresie procedur przyjmowania wezwań i dysponowania zespołami ratownictwa medycznego dla dyspozytorów medycznych oraz instruktorów.

Dyspozytorów medycznych obowiązywać ma kanon pytań, które należy zadać zgłaszającemu zdarzenie medyczne, aby zminimalizować możliwość popełnienia błędu w czasie przyjmowania zgłoszenia. Obecnie dyspozytorzy medyczni mogą, ale nie muszą korzystać z różnych wzorców. Najczęściej bazują w swojej pracy na własnym doświadczeniu. Resort zdrowia zadecydował, że od 1 lipca sytuacja ulegnie zmianie, nie podjął jednak jednoznacznej decyzji w sprawie standaryzacji procedur dla dyspozytorów w skali ogólnopolskiej. O wprowadzeniu konkretnych zasad będzie bowiem ostatecznie decydował dysponent. Może zatem zaistnieć sytuacja, że w każdej dyspozytorni będą one inne.
W szkoleniu dyspozytorów, które miało miejsce w Katowicach, materiałem wyjściowym stał się dokument opracowywany przez kilka miesięcy dzięki wspólnej inicjatywie Związku Pracodawców Ratownictwa Medycznego SP ZOZ, Polskiej Rady Ratowników Medycznych, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarstwa Ratunkowego i Społecznego Komitetu Ratowników Medycznych. W jego tworzeniu brali udział m.in.
dyspozytorzy medyczni, ratownicy, specjaliści pielęgniarstwa ratunkowego oraz lekarze specjaliści medycyny ratunkowej. Zespół pracował nad dokumentem pod przewodnictwem dra Roberta Gałązkowskiego. Wyniki jego pracy zyskały akceptację konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny ratunkowej, konsultanta krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, Polskiego Towarzystwa Medycyny Ratunkowej, Polskiego Towarzystwa Medycyny Stanów Nagłych i Katastrof, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych i Ministerstwa Zdrowia.
Ujednolicenie procedur stało się tematem licznych dyskusji. Swoje zdanie w liście otwartym wyraził także dr n. med. Przemysław Guła.